יום שני, 1 באוגוסט 2016

מכתבו של מרן הגרי"ש אלישיב בדבר החובה של מנהלי הסמינרים לקבל בנות בשל תקצוב משרד החינוך



ולהלן קטע מכתבה באתר ynet שנת תשס"ב המספר על הוראתו של מרן הגרי"ש לשרת החינוך דאז לימור לבנת לעצור תקציבי המוסדות שלא מקבלים בנות ספרדיות.

פסק הלכה ללבנת

מנהיג הציבור הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, העניק השבוע פסק הלכה ייחודי ותקדימי לשרת החינוך לימור לבנת, על פיו מותר לעצור תקציבים למוסדות חרדים שמסרבים לקבל תלמידים מעדות המזרח.
ביום חמישי הגיעה השרה לבנת אל ביתו של הרב אלישיב בסמטה סמוכה לשכונת מאה שערים. לבושה בשמלה שחורה ארוכה ועטויה במטפחת ראש, הוכנסה שרת החינוך מדלת אחורית ונסתרת אל בית הרב. במוקד הפגישה עמדה בקשתו של הרב אלישיב משרת החינוך שלא יופעל לחץ על המוסדות החרדיים לשלב לימודי חול במערכות הלימודים.
במהלך השיחה עלתה גם בעיית הבנות הספרדיות שלא מתקבלות לתיכונים החרדיים לבנות (סמינרים), הרב אלישיב והשרה דנו בדרכים לפתרון הבעיה והרב אלישיב פסק: מותר לעצור תקציבים למוסדות חרדיים, שלא יקבלו בנות ספרדיות ובנים ספרדים. לא ברור כיצד תוכל השרה בממשלת ישראל לממש את פסיקתו של הרב אלישיב שמתבססת על התקנון הפנים חרדי על פיו מחויבים הסמינרים לקבל 30 אחוז בנות ספרדיות, אך לפחות ברמה הערכית מדובר בעליית מדרגה של המאבק שמנהל הרב אלישיב למען הבנות הספרדיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה