יום ראשון, 24 במאי 2015

מכתב מרנן זצוק"ל אודות גזירת גיוס הבנות תשל"ח

בהמשך למאמרו של הרב ישראל שפיגל בפוסט הקודם, אודות זעקת הקנאים על "גזירת גיוס בנות", כאשר נכנסה אגודת ישראל לקואליציה מבלי לתקן כדבעי, לדעת הקנאים, את חוק שירות לאומי לבנות.

להלן מכתביהם של מרן הגר"מ פיינשטיין ומרן הרב שך זצוק"ל, לאחר שהקנאים הרחיקו לארה"ב לדבר סרה על הנהגת גדולי ישראל, ומרן הגר"מ פיינשטיין ששמע דבריהם שלח לשאול את מרן הרב שך זצוק"ל אודות כך, ומרן הרב שך ענה לו במכתב.



מכתב מרן הרב שך

מכתב למרן הגאון רבי משה פיינשטיין.
בס"ד, יום ג' י"ז טבת תשל"ח
למע"כ ידידי גאון עוזינו שר התורה פאר ישראל והדרו עה"י מוהר"ר משה פיינשטיין שליט"א
שלו' וברכה מרובה עד בלי ירח לו ולכל המשפחה שיחי'.

תמול הגיעני מכתבו והנני להשיבו כפי שידוע לי מאנשים הנאמנים עלי ומתעסקים בזה שבלי יוצאת מן הכלל אין מענשין ולא לוקחין בבית הסוהר שום בת המצהירה שהיא דתית, ואם יש איזה מקרה שאסרו תיכף אחרי השתדלות משחררין אותה ומה שמקבלות הבחורות הודעות שצריכות אחרי כמה חדשים להתיצב, להיפך זהו דיחוי שבמשך החדשים האלו יתוקן החוק שפטורות ואז תהיינה משוחררות לגמרי. אבל כל זמן שלא יתוקן החוק, לפי חוקם שחקקו אי אפשר שיקבלו פטור לגמרי, ובדרך כלל היחס של שר הבטחון בענין זה הוא טוב.

ובכללות מה שנוגע לדת הוא טוב יותר מכפי שהי' לפני זה, אבל הרבה הרבה עוד צריך תיקון, כמו ניתוח מתים, יש הרבה מקרים שמנתחים אפילו נגד החוק, ועל כל מקרה באה תגובה מהצירים שלנו ומבקשים לענוש אותם אכל כמובן הרופאים שלא מסתכלים כעין יפה לזה מערימים על החוק בכל האופנים אבל שלקוות שגם זה ישתפר ובדרך כלל צריכין רחמי שמים למצב הדתי הירוד. וכפי שהודעתי כבר שכשיהי' שלו' יש סכנה גדולה מהתבוללות על ידי הסטודנטים מאוניברסיטאות, כי כבר יש סימנים לזה ואין לנו אלא להשען על אבינו שבשמים ולהתחזק באמונה בה' ובביאת המשיח.
מנאי המכבדו ומוקירו ידידו עוז
אלעזר מנחם מן שך

מכתבים ומאמרים ח"ו עמוד קנא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה